maandag 23 maart 2009

Lynne Hanson in In the Woods


Blij verrast verliet ik met Lyda op zaterdag 21 maart 2009 de concertzaal in In the Woods. We hadden verwachtingen maar wisten niet wat we konden verwachten. 't Werd een heerlijk concert van een grappige leuke dame uit Ottawa die we qua stijl en muziek mij deed denken aan Gellian Welch en Patty Griffin. Al denk ik daar mogelijk na het horen van CD Eleven Months uit 2008 anders over.

Tijdens haar concert werd ze begeleid door Rob van Duuren op Dobro en Pedal Steel. Het resultaat was een heerlijke mix van fold en country. Van het begin tot het einde. Elk liedje werd kort ingeleid en enthousiast ten gehore gebracht. Ms Lynne beschikt over een gevoelig tembre en kan bijna alles heerlijk ontspannen zingen. 't Kost geen moeite.
Luister en geniet van Lynne Hanson op: http://www.youtube.com/watch?v=iwVncJJCwzM

Waarom moest ze 't doen met maar 50 getrouwen. Ze had er veel meer verdiend.

Inmiddels heb ik ook kennis kunnen nemen van de CD. 4 sterren. Met als mooiste liedjes Willow Tree en Middle of the Bed. Bij een volgend optreden van Lynne is Nederland zou ik haar tijdens het nummer Middle of the Bed op de mandoline willen begeleiden. Maar dat's misschien wel te hoog gegrepen.

Geen opmerkingen: